tisdag 8 september 2009

Syskonmatchning

Förra veckan sydde jag klart de här byxorna till de söta systrarna H och igår fick jag reda på att de kommit fram med posten. Familjen H, mina fina vänner, har nyligen flyttat upp till norrland och det betyder att vi inte kan ses lika ofta som tidigare då det är många, många, många mil mellan oss. Men det som är så mysigt är att dottern har fått lånat och ärva så många fina plagg efter systrarna H och nu har även dottern växt i dessa kläder vilket gör att vi tänker ofta på familjen H då kläderna används. Så nu tänkte jag att familjen H ska få tänka på oss lite grann genom de här byxorna.

Material
Brunt molntyg från JNYdesign och brun mudd från Ohlssons.

Mönster
Storlek 92 och 110, omgjorda mönster från Meedom (stl 92) och Lennartsson (stl 110).

Reflekterar
Alltid lika roligt att sy en syskonmatchning. Ska bli spännande att höra om byxorna passar. Är mycket nöjd med sömmarna som blir snyggare och snyggare ju mer jag syr med maskinen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bild kommer! Måste invänta dagisfridag så vi vågar använda byxorna bara :)
KRAM

Sy bloggen Lilla Ru's sa...

Jätte fina saker du syr :D