måndag 21 september 2009

Mera byxor!

Städade dotterns garderob nyligen och rensade bort alla urväxta kläder (igen!). Insåg ganska snabbt att dottern behöver fler byxor så jag slipper tvätta hysteriskt ofta vilket jag tycker att man gör ändå. Sydde de här svarta muddbyxorna med en hjärtapplikation på byxbaken.

Material
Svart velour och grönt flodhästtyg från Jofotex. Svart mudd från Ohlssons.

Mönster
Omgjort mönster från Meedom i stl 74/80.

Reflekterar
Kul att jag äntligen sydde en applikation på byxbaken, så sött att ha när dottern kryper runt för fullt. Har inte provat byxan på dottern än, ska bli riktigt kul att se hur byxan sitter på "in action".

Ser att bloggen nu har haft över 1000 besökare, mycket fortare än jag anat vilket är jätteskoj. Självklart håller jag vad jag lovar om att det blir en ny tävling så jag återkommer inom kort med mer information om denna.

Inga kommentarer: