torsdag 21 maj 2009

Dyna till vagnen

Fick en beställning av min kompis P som ville ha en dyna till en Kronan sulky. Dottern har precis fått en sådan vagn att ha som resevagn så tillgång till dynans mått var det lätt att få tag på. P gav mig fritt val att välja tyg så länge tyget skulle passa en filt som de brukar ha i vagnen (den är svart/gul/vit). Hittade det här fantastiska tyget på IKEA så valet av tyg blev inte alls svårt, speciellt när jag vet att P älskar färgerna svart, vit men framförallt grönt ;)
Sydde stora knapphål så att trepunktsbältet fortfarande kan användas. I efterhand hade jag nog kunnat göra hålen några milimeter större med tanke på plastspännet som ska träs igenom hålet. Men nu vet jag det till nästa gång.
Dynan passade perfekt i vagnen, det blev riktigt fint. Dottern ska också få en sån här dyna i sin vagn.

Ibland går ju inte allt som på räls tyvärr. Det här var första dynan som jag började sy. Som ni ser är den på tok för kort och jag vet helt ärligt inte vad jag tänkte med när jag klippte till tyget. Reflekterade aldrig över att tyget jag klippte till bara var 70 cm långt, borde ju ha fattat redan då att det inte stämde då vagnen passar för barn som garanterat är längre än 70 cm. Så jag fick räkna till 10 och börja om :)

6 kommentarer:

Familjen H sa...

Åh den är så FIIIN!!! Du vet verkligen vad jag gillar. Tusen tack!
M undrar om det bara är E som får åka på den eller om hon också får prova, hihi :)
Kramen!

SWiSWi sa...

Det är klart att M också får åka på den ;)

Madelene sa...

Jätte fin! Snyggt tyg!

Sandra sa...

Blev jättesnygg med detta tyg!

The Hedmans sa...

Så fin! Kanske ska passa på att beställa två stycken till pluttarnas vagn?
Kram

Sophiia sa...

Snyggt! Jag har faktiskt tänkt försöka mig på att sy dyna till min vagn... Dags att damma av symaskinen tror jag.