tisdag 11 november 2008

Äkta 70-tal

I dag piggades den långa väntan upp med två paket från posten. I ena paketet fanns bland annat de här underbart söta kläderna som visas på bilden ovan. Blivande mormor och morfar hade äntligen hittat kläderna som min storebror och jag åkte hem i från BB. Självklart kommer den nya familjemedlemmen få åka hem från BB i dessa kläder. Har även hört, tidigt i graviditeten, att bebisen bör åka hem från BB i gula kläder då det betyder tur. Konstigt nog har jag inte riktigt kunna släppa den tanken trots att jag inte brukar vara skrockfull, men man vill ju sitt barn det bästa, så det här blir ju perfekt!
Den här koftan stickade blivande gammelmormor, som också har en kreativ sida, till min sambo när han var nyfödd. Den har han bland annat åkt hem i från BB. Givetvis kommer den nya familjemedlemmen få värmas av den här söta lilla koftan. Den passar ju dessutom utmärkt till de gula elefantkläderna!

Inga kommentarer: