måndag 13 september 2010

Sittdyna till P&T


Under förmiddagen idag har jag roat mig med att sy en sittdyna till den nya barnvagen. Kommer snart ha två barn under två år och har därför köpt en syskonvagn. Det blev en Phil & Ted sport. En sak som jag saknade på den vagnen var att det inte fanns sittdynor att köpa till så därför har jag sytt en själv, till syskonsitsen. Tycker att vagnen blir lite mer ombonad med något mjukare att sitta på. Vädret går ju även mot kallare tider så att ha ett tjockare lager från undersidan av vagnen skadar ju inte heller direkt. Kommer även sy en matchande sittdyna till "stora" sitsen när inte cocoonen/mjukliften längre behöver används.

Sittdynan är sydd i det underbart snygga molntyget designat av Gunilla Axén. Undersidan består av svart fleece. Jag fodrade dynan med tjockare plattvadd så att den skulle bli mjukare och gosigare att sitta på. Jag sydde stora knapphål som jag sprättade upp till selet så att det fortfarande kan användas. Dynan är även vändbar så vid kyligt väder kan man vända fleecesidan upp. Är riktigt nöjd med resultatet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jättefin dyna du gjort till din p&t, vagnen funkar faktiskt jättebra..... snart får du ta 1a turen med den :))
kram

Familjen H sa...

Sjukt snyggt. Jag har sagt det förut - du är så duktig:)