söndag 5 september 2010

Nummer sju!

För drygt tre veckor sedan föddes en liten Vimla, nummer sju i syskonskaran. Stort grattis till föräldrarna!

Har inte riktigt hunnit sy så mycket på min Babylock den senaste tiden då renovering av huset nästan har tagit all vår lediga tid. Men nu kunde jag inte låta bli att sy en dreggelscarf på den. Trodde det skulle vara ganska snabbt gjort att sy en dregglis men det tog mycket längre tid än planerat. Sömmarna på min provlapp blev nämligen jättefula och innan jag listat ut vad felet var blev jag för en stund väldigt besviken på mitt inköp av Babylock som har automatisk trådspänning och allt för att förenkla syningen. Men tillslut visade det sig att det inte var något fel alls på maskinen utan att det bara var min kära dotter som har varit och ändrat på inställningarna. Vilken lättnad ;)

Inga kommentarer: