onsdag 13 januari 2010

Första försöket!

Jag har länge viljat testa att sätta fast tryckknappar på något plagg som jag har sytt. Sydde därför min första dreggelscarf ritat efter eget mönster. Det kändes som ett lagom stort projekt som det inte gjorde något att misslyckas med. På bilden ser ni resultatet som inte blev allför tokigt bortsett från att sömmarna blev otroligt fula samt att den blev för snäv/liten i halsen. Tryckknappen tyckte jag var jättelätt att sätta dit, hade nog förväntat mig att det skulle vara svårare än vad det faktiskt var. Nu ska jag bara se till att få till snygga sömmar och ett mönster i bra storlek. Dregglisen på bilden får dottern ha till sin docka istället för att bära själv.

1 kommentar:

Jag! sa...

Hej!
Jag undrar om du har några tips på hur man syr en dregglis snyggt. Jag har precis börjat sy på overlock och det är lite träning som behövs tror jag. Men hur gör du när du syr dem, var börjar och slutar du? Och hur gör du i svängarna där bak vid knäppningen. Det är ju svårt att svänga med en overlock. Kan man liksom stanna och vrida som man gör med en vanlig symaskin? Och hur fäster du trådkedjan som blir på slutet? I behov av lite hjälp och tips!!
Tack!
/Erika