torsdag 16 april 2009

Repriser

En vän fick ta del av lite swiswi grejer då hon blivit mamma till en liten tjej i december förra året. Välkommen till världen sötaste lilla G.
Jag sydde en muddbyxa i repris, fast större storlek, då jag vet att vännen gillade min dotters byxa i samma tyg (se tidigare inlägg). Storleken är 68/74. Muddarna är extra långa så att byxan kan passa en längre tid. Har fått mycket positiv feedback "på stan" för just den här muddisen. Det är skoj för komplimanger uppskattas ju alltid :)
Givetvis får även lilla G lite bokstäver att leka med i sin vagn.
Jag har fortfarande många bokstäver kvar att sy, har inte tagit mig igenom hela alfabetet än som jag har som mål att göra. Den har gången var det första gången jag sydde ett "G" och det blev ju riktigt bra tycker jag. Det är alltid lika spännande när jag ska ge mig på en "ny" bokstav.

3 kommentarer:

angelmax sa...

jätte fina vagn bokstäver !

TIA sa...

Så smart leke !!! :D

Madelene sa...

Verkligen gulligt!!! Lägger till dig i min blogglista!