torsdag 12 februari 2009

Beställning!

I fredags ringde telefonen, det var min brors dotter T på 6 år som ringde, hon ville nämligen beställa en mysfilt. Hennes lillebror fick ju en mysfilt i höstas (se filt under etiketter) och nu var hon lite svartis på sin bror för att hon själv inte hade en...
Så bästa fastern har nu sytt en mysfilt till den unga beställaren. Filten består av retro kanintyg från Åhléns tillsammans med naturvit fleece från Ohlssons.
Den här gången tvättade jag kanintyget innan jag sydde ihop den med fleecetyget så att den nu redan är färdigkrymp. Bomullstyg krymper ju gärna något vid första tvätten tillskillnad från fleece. Så förhoppningsvis behåller filten samma storlek nu vid tvätt.

2 kommentarer:

Sophiia sa...

Åh en sån faster borde alla ha! Jättefin filt.

Anonym sa...

Tack vad fin filten blev, Jag längtar tills jag får min filt.
Kram T