fredag 30 januari 2009

Tack!

Har länge velat haft en långsmal tavla i canvas på vår vackra huvudstad men har inte lyckats hitta någon lämplig i butik. Men snart och äntligen har jag min tavla! Jag har nämligen fått låna ett kort, taget från västerbron över Stockholm, av min kompis E. Kortet är taget av en fotograf som är bekant till kompisens familj då även de ville ha ett kort på vackra Stockholm i det ungefärliga formatet 150 x 60 cm.
Som tack för lånet av kortet sydde jag detta till deras lilla dotter L. Muddbyxor med Tingeling i stl 68-74.

Klänning/tunika i blomtyg med knappar i stl 74. Den vita bodyn har jag inte sytt, testade att sätta dit den bara vid fotograferingen. Klänningen sydde jag medvetet längre baktill pga att blöjan tar upp plats där bak. Hoppas nu att klänningen kommer bli lika lång bak som framtill när den är på.
TACK än en gång för lånet av kortet familjen W/B!

Inga kommentarer: