torsdag 20 november 2008

Morgonpyssel

Här har jag klippt till delarna som ska bli en muddbyxa.

Mönster: Mitt egna. Storlek 56.

Material: Brunt velourtyg som jag haft hemma ett tag. Det mönstrade röda muddtyget är en gammal kjol som jag haft men knappt använt. Testar återvinning.

Bra: Roligt att testa sy i två stretchtyger samt återvinna en av mina klädesplagg, vilket även är bra för miljön. Kul med ett mönster på mudden.

Dåligt: Det är lite pillrigt att sy fast muddarna vid benen när storleken är så liten. Kan kanske delvis bero på mina svullna fingrar jag har just nu. Mudden fyller sin funktion men jag tycker den blev aningens fladdrig. Föredrar nog hellre muddar jag använt mig av tidigare.













När barnet är mindre kan man ha muddarna uppvikta (bilden till höger). När barnet sedan kräver större storlek kan man bara vika ner muddarna och byxan kan användas lite längre (bilden till vänster).

Inga kommentarer: