fredag 14 november 2008

Sy ett knapphål

Med några enkla knapptryck på symaskinen ställer jag in vilket sorts tyg jag ska sy i, hur stor knappen är i diameter och att jag vill sy ett knapphål. Displayen visar sedan, bland annat, vilken nål och trådspänning jag rekommenderas att använda.
Så här ser pressarfoten ut för att sy knapphål.

Här sitter pressarfoten på plats, redo för att sy.

Och så här enkelt syr jag ett knapphål!
Innan jag skaffade symaskinen jag har nu, sydde jag på min mammas Husqvarna som är ca 35 år gammal. Den fungerar fortfarande utmärkt och jag hade från början tänkt att köpa en likvärdig symaskin tills en säljare visade mig teknikens utveckling gällande symaskiner. Jag blev riktigt imponerad och var ju bara tvungen att köpa en mer avancerad symaskin, speciellt när jag tycker det är så roligt att sy.
Så det svåra är nu inte att sy själva knapphålet utan att få knapphålet på det rätta stället ;)

Inga kommentarer: